لوله آبرسانی, وبلاگ

درباره لوله پلی اتیلن آبرسانی و انتقال آب در حجم بالا

درباره لوله پلی اتیلن آبرسانی

وقتی درباره لوله پلی اتیلن آبرسانی صحبت می‌کنیم، مسئله حجم بالایی از انتقال آب است. یکی از پرکاربردترین لوله‌های چند دهه اخیر است که نگاه‌های زیادی را به سمت خودش جلب کرده. این لوله‌ها با نام اختصاری PE توانسته اند جای خودشان را به خوبی در صنعت باز کنند. کشاورزی و آبرسانی هم یکی از صنایعی است که با استفاده از لوله‌های پلی اتیلن آبرسانی توانسته از این امکان جدید دنیای لوله کشی استفاده کند. وقتی به کاربرد لوله پلی اتیلن در آبرسانی نگاه می‌کنیم، موارد خیلی زیادی را برای بهبود شرایط درک می‌کنیم.


درباره لوله پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن را با نام اختصاری PE می‌شناسیم که در حقیقت از پلیمریزاسیون اتیلن به دست می‌آید. ماده ای بسیار مهم که تغییر پذیری خیلی کمی دارد، در هوای سرد و گرم مقاوم است، آب در آن رسوب نمی‌کند و طول عمر بالایی را از خودش نشان می‌دهد. از زمانی که این لوله‌ها وارد مراحل آبرسانی و آبیاری شده اند، و توانسته اند در مسیر لوله کشی‌های مهمی قرار بگیرند.


انعطاف پذیر و مقاوم

ترکیب این دو ویژگی درباره لوله پلی اتیلن خیلی عجیب نیست. این لوله برای انتقال مایعات و گاز استفاده می‌شود که هر کدام ویژگی‌های مخصوص به خودشان را دارند. در نتیجه می‌توانیم انعطاف پذیری را در آن ببینیم. در مقابل، در مقابل فشارهای فیزیکی و محیطی، مقاومت خوبی از خودش نشان می‌دهد.

مزیت اصلی درباره لوله پلی اتیلن این است که در زیر زمین خاک می‌شود، اما توسط جوندگان آسیب نمی‌بیند. حتی سرمای بیش از حد در زمستان، باعث نمی‌شود که مسیر انتقال آب دچار اختلال بشود. لوله در سرما نمی‌شکند و برای محیط‌های کویری که معمولاً با این چالش روبرو هستند، بسیار مناسب است.


مزیت های اصلی درباره لوله پلی اتیلن آبرسانی

همان طور که گفتیم، لوله پلی اتیلن آبرسانی توانسته مشکلات لوله‌های آب قبلی را حذف کند. بنابراین خیلی از تصورات منفی که نسبت به لوله آب داشته اید، در این مدل لوله‌ها پیدا نمی‌کند. در مقابل، مزیت‌های این لوله را بررسی می‌کنیم.

  1. نصب خیلی آسانی دارد و به راحتی به لوله‌ها متصل می‌شود
  2. در تمام بخش‌ها می‌توانید از آن استفاده کنید
  3. ابزارهای خیلی سنگینی برای نصب نیاز ندارد
  4. در مقابل دیگر لوله‌ها، عمر طولانی تری دارد و در نتیجه هزینه‌های را کاهش می‌دهد
  5. در مقابل سایش و شرایط محیطی، استحکام خیلی خوبی از خودش نشان می‌دهد
  6. در برابر مواد شیمیایی مختلف، مقاوم است
  7. در برابر حلال‌های آلی، به خوبی مقاومت نشان می‌دهد
  8. اصطکاک کمی دارد و همیشه در جای خود ثابت می‌ماند
  9. به پوشش و حفاظت کاتدی نیازی ندارد
  10. در برابر اشعه‌های فرابنفش افتاب هم به خوبی مقاومت می‌کند
  11. سرما و گرمای شدید روی آن اثری ندارد
  12. فرسایش خاک و زلزله نمی‌توانند به آن اسیب جدی وارد کنند

نصب و اجرای ساده و سریع

برای مشتری و مصرف‌کننده، اهمیت زیادی دارد که هر چه سریع‌تر لوله‌ها را نصب و اجرا کنند. در دنیایی زندگی می‌کنیم که بازار به سرعت در حال رشد است و محصولات را باید در سریع‌ترین زمان ممکن وارد بازار کرد. چندین سال فرصت نداریم که بیشترین محصول را از دل یک خاک بیرون بکشیم. در همان سال‌های اول نیاز داریم که محصول متناسبی داشته باشیم و با همین استراتژی، لوله‌کشی و سیستم آبیاری باید شتاب بیشتری انجام بشود.

نصب و اجرای اتصالات لوله پلی اتیلن در زمان خیلی کوتاهی انجام می شود و هر مزرعه‌ای را می‌شود در هر ابعادی به سرعت لوله کشی کرد. سیستم‌های آبیاری زیرزمینی هم با این لوله ها به سرعت نصب می‌شوند. وزن پایین این لوله‌ها و سادگی در حمل و نقل، دلیل دیگری است که استفاده از آنها را به صرفه می‌کند. 

تولید محتوای پارس زانوس

پارس زانوس در اینستاگرام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *