لوله پلی اتیلن چیست, وبلاگ

لوله پلی اتیلن 63 میلی متر یا 2 اینچ PE100  و PE80

لوله پلی اتیلن 63 میلی متر لوله پلی اتیلن 2 اینچ

لوله پلی اتیلن 63 میلی متر یا 2 اینچ PE100  و PE80

یکی از انواع پرکاربرد، لوله پلی اتیلن 63 میلی متر یا 2 اینچ است. این لوله در گریدها و برای تحمل فشارهای مختلف طراحی می‌شود. همین که فقط لوله پلی اتیلن 63 میلی متر باشد، کافی نیست. باید به بقیه جنبه‌های این لوله هم توجه کنید. این یادداشت در مورد نکته‌هایی است که هنگام خرید این نوع لوله پلی اتیلن  توجه کنید.

برای بهبود کیفیت خرید لوله پلی اتیلن 63، بهتر است که به کاربری و نوع اتصالات دقت کنید. هر نوع لوله ای برای کاربری‌های ساخته شده اند. به جزو لوله پلی اتیلن گرید PE63 که از دور خارج شده است، بقیه گریدها گزینه بهتری هستند.


تفاوت لوله پلی اتیلن 63 و لوله PE63

همین جا بهتر است که تفاوت بین این دو مدل نامگذاری را بررسی کنیم که به اشتباه نیافتید. لوله پلی اتیلن 63 به معنای 63 میلی متر در قطر لوله است که به آن لوله پلی اتیلن 2 اینچ هم می‌گویند. این عدد ربطی به گرید لوله که PE63 گفته می‌شود، ندارد. گرید PE63 به کیفیت لوله اشاره دارد و لوله‌هایی با قطرهای مختلف می‌توانند گرید PE63  داشته باشند.


آشنایی با راهنمای خرید لوله پلی اتیلن  


کاربرد لوله پلی اتیلن 63

این لوله برای کاربردهای آبرسانی شهری، روستایی، سیستم آبیاری تحت فشار و آبیاری‌های موضعی بارانی در باغ و گلخانه و فضای سبز شهری به کار می‌رود. کاربردهای دیگر این لوله در انتقال فاضلاب‌ها و پساب‌های شهری و خانگی، آبرسانی به استخر مصنوعی، و کاربردهای حفاظت مخابراتی و الکترونیکی دارد.

در کاربردهای آبرسانی و آبیاری، بهتر است که فشار و گرید بالاتری انتخاب کنید تا فرآیند آبرسانی و آبیاری بهتری داشته باشید. در کاربردهای انتقال فاضلاب هم باید به گرید لوله پلی اتیلن 63 توجه کنید که بتواند در مقابل تجزیه شدن و نشتی ندادن، مقاومت بیشتری از خودش نشان بدهد.

ضخامت جداره، فشار قابل تحمل و قطر خارجی لوله، اهمیت زیادی در انتخاب و خرید آن دارد. لوله پلی اتیلن 63 دارای کاربردهای و قابلیت‌های زیادی است، اما این کاربری‌های مختلف نباید شما را به اشتباه بیاندازد.

 


لوله پلی اتیلن 63  گرید PE80 یا PE100

چه تفاوتی بین این دو گرید وجود دارد که تا این حد، آنها را متمایز کرده است؟ تفاوتی که گریدهای مختلف را از همدیگر متمایز می‌کند، چگالی و حجم و وزن لوله ای است که دریافت می‌کنید. وزن لوله PE100  نسبت به گرید PE80 پایین تر است. پس اگر فروشنده‌ای به شما پیشنهاد داد که گرید بالاتر را خریداری کنید، دارد به جیب شما کمک می‌کند. بهتر است چنین پیشنهادی را بپذیرید، حتی اگر فکر می‌کنید نیازی به گرید بالاتر ندارید.

لوله پلی اتیلن 63 میلی متر


کاربری در کشاورزی

مهم ترین کاربری انواع لوله پلی اتیلن در کشاورزی و زمین‌های زراعی و گلخانه‌ها دیده می‌شود. سیستم‌های آبیاری مختلف مثل آبیاری قطره ای و آبیاری تحت فشار، به لوله‌هایی احتیاج دارند که فشار بالاتری را تحمل کنند. پس حتماً قبل از خرید لوله پلی اتیلن، در مورد کاربری آن در زمین کشاورزی و گلخانه از مشاوران ما سوال کنید.


نوع کاربری لوله پلی اتیلن 63

نوع کاربری لوله پلی اتیلن 63 میلی متر با 6 بار فشار، به اندازه  زمین بستگی دارد. اگر زمین زراعی مانند باغ، گلخانه یا فضای سبز به اندازه ای بزرگ باشد که نیاز به آبرسانی داشته باشیم، صرفاً برای خطوط آبیاری موضعی استفاده می‌شود. اگر مساحت زمین کوچک باشد، به عنوان خطوط اصلی لوله آبیاری از آن استفاده می‌کنیم. در نتیجه این لوله باید بتواند به قطره چکان‌ها متصل شود یا در نزدیکی گیاه قرار بگیرد.

لوله پلی اتیلن 63 میلی متر یا لوله پلی اتیلن 2 اینچ


لوله اصلی یا فرعی

وقتی زمین زراعی بزرگ باشد، لوله‌های فرعی را از جنس لوله پلی اتیلن 63 استفاده می‌کنند. وظیفه رساندن آب به خطوط فرعی، توسط لوله آبرسانی پلی اتیلن انجام می‌شود که حجم آب بیشتری را منتقل می‌کند. لوله 2 اینچ را برای آبیاری به کار می‌برند و در نتیجه نباید به عنوان لوله اصلی در زمین‌های بزرگ به کار برود.

در زمین‌های کوچک که آبرسانی تا نزدیکی باغ و گلخانه آمده، تمام لوله‌ها را از جنس لوله پلی اتیلن 63 استفاده می‌کنند. این لوله‌ها انعطاف پذیری بیشتری دارند و به راحتی در باغ و گلخانه پخش می‌شوند.


کاربردهای دیگر لوله پلی اتیلن 63

معمولاً به دلیل تحمل فشار بالا در این لوله‌ها، از آن برای بخش نهایی آبیاری استفاده می‌شود. اما کاربردهای دیگری هم دارد که در نگاه اول، خیلی به چشم نمی‌آیند. اما این کاربردها، باعث می‌شوند که کارهای زیادی پیش برود. قابلیت‌های این لوله، کمک زیادی در پرورش ماهی، کشاورزی، دامداری، انتقال فاضلاب، آبرسانی شهری و روستایی کرده است.  


ساخت قفس ماهی با لوله پلی اتیلن

به عنوان مثال، ساخت قفس پلی اتیلن که برای پرورش ماهی به کار می‌رود. این قفس‌ها با استفاده لوله پلی اتیلن تولید می‌شوند که انعطاف پذیری خوبی دارند. فشار خوبی را تحمل می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که تور ماهی ساخته شده در دور قفس، آسیب ببیند.


انتقال فاضلاب با لوله پلی اتیلن

در انتقال فاضلاب هم به خوبی از پس کار بر می‌آیند. به طوری که کیفیت بالای این لوله‌ها، باعث می‌شوند که فاضلاب به طور کامل از درون لوله منتقل شود. فشار فاضلاب و حلال‌های شیمیایی درون آن، باعث آسیب به لوله پلی اتیلن 63 با گرید بالایی مثل PE100 نمی‌شود. برای انتقال فاضلاب، بهتر است که گریدهای بالاتر را انتخاب کنیم که چگالی بیشتر و کیفیت بالاتری نیز دارد.

تولید محتوای پارس زانوس

پارس زانوس در اینستاگرام

نوشته های مشابه