لوله پلی اتیلن چیست, وبلاگ

آشنایی با لوله پلی اتیلن | لوله‌هایی که همه جا کاربرد دارند

آشنایی با لوله پلی اتیلن و کاربردهایش

آشنایی با لوله پلی اتیلن | لوله‌هایی که همه جا کاربرد دارند

آشنایی با لوله پلی اتیلن و کاربردهایش

برای آشنایی با لوله پلی اتیلن که در حقیقت نوعی لوله همه کاره است، باید از کاربری‌های آن شروع کنیم. این لوله در تمام آبرسانی‌های شهری و روستایی، لوله کشی ساختمان، انتقال فاضلاب، آتش نشانی و مخابرات و برق کشی کاربرد دارد. هر جایی که دست بگذاریم، نوعی لوله پلی اتیلن پیدا می‌کنیم که در آن به کار رفته باشد.

شکل‌های مختلف لوله پلی اتیلن باعث شده که کاربری‌ها و کاربردهای آن بیشتر به چشم بیاید. شاید فکر کنید که فقط وقتی شیر آب خانه را باز می‌کنید، حضور این لوله را می‌فهمید. بعد از این مقاله، حضور این لوله را در همه جای زندگی حس می‌کنید.


آشنایی با راهنمای خرید لوله پلی اتیلن


آشنایی با لوله پلی اتیلن فاضلابی

هر جایی که قرار است که فاضلاب و پساب شهری منتقل شود، لوله پلی اتیلن فاضلابی بهترین گزینه است. خانه‌های شهری و روستایی، آزمایشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و کارگاه‌های صنعتی برای انتقال فاضلاب، به این جنس لوله احتیاج دارند.


بیشتر بخوانید: لوله پلی اتیلن فاضلابی


لوله پلی اتیلن فاضلابی هیچ حلال شیمیایی یا اسیدی ندارد. وقتی فاضلاب از درون آن عبور می‌کند، هیچ مایعی نمی‌تواند به آن آسیب برساند. فاضلاب به سلامت از لوله عبور می‌کند و محیط اطراف خود را به مواد درون خودش، آلوده نمی‌کند.

تا زمانی که فاضلاب به درون مسیر اصلی ریخته شود، هیچ بو و نشانه ای از حضور این مواد بدبو حس نمی‌شود. آشنایی با لوله پلی اتیلن باعث شده که محیط زیست بهتری داشته باشیم. بخش زیادی از فضای خوشبوی شهری و روستایی، مدیون این لوله فاضلابی است.


آشنایی با لوله آبیاری کشاورزی

تمام میوه‌هایی که در فصل‌های مختلف میل می‌کنید، با وجود لوله آبیاری کشاورزی تولید می‌شوند. لوله آبیاری کشاورزی با فشارها و قطرهای مختلف، در دل باغ‌ها و زمین‌های زراعی کشیده می‌شوند و آب مناسب را به گیاهان می‌رسانند.


بیشتر بخوانید: لوله آبیاری کشاورزی


بعد از آشنایی با لوله پلی اتیلن خاصیت این لوله در بهبود سیستم‌های آبیاری در کشاورزی است. کشاورزی با این لوله بسیار ساده‌تر می‌شود و میوه‌های بیشتری راهی بازار خواهند شد. لوله آبیاری اجازه نمی‌دهد که مواد معدنی خاک شسته شوند و نیاز به کوددهی مصنوعی باشد.

کشاورزان بعد از آشنایی با لوله پلی اتیلن آبیاری یا همان لوله پلی اتیلن کشاورزی، توانستند با مصرف آب خیلی کمتر، محصولات با کیفیت‌تر و پربارتری را به بازار عرضه کنند. این لوله در اقتصاد کشاورزی هم نقش خیلی پررنگی دارد.

 


آشنایی با نوار تیپ آبیاری در کشاورزی

مهم‌ترین تغییر و پیشرفت در کشاورزی با نوار تیپ آبیاری یا نوار آبیاری پلی اتیلن ایجاد شده است. این نوارهای آبیاری تاثیر زیادی در کاهش مصرف آب کشاورزی دارند. وقتی که آب کشاورزی زیادی در روستاها و زمین‌ها مصرف شود، آب شهری و دامداری نیز به مشکل می‌خورد.


بیشتر بخوانید: نوار تیپ آبیاری


نوار آبیاری کمک می‌کند که آب فقط به خود گیاه برسد و باقیمانده آب در زیر آفتاب خشک نشود. نوار تیپ آبیاری در دو مدل بغل دوخت و پلاک دار تولید می‌شود که حتی برای آبیاری درختان میوه نیز کاربرد دارد. سیستم آبیاری درختان میوه با این نوار، کمی متفاوت است، اما به سادگی  اجرا می‌شود.


بیشتر بخوانید: نوار تیپ آبیاری برای درختان میوه

آشنایی با لوله پلی اتیلن و نوار آبیاری


آشنایی با لوله پلی اتیلن مخابراتی

سیم‌های مخابرات، از ضعیف‌ترین سیم‌هایی هستند که در الکترونیک وجود دارند. در نتیجه لازم است که توسط لوله‌های با کیفیت‌تر محافظت شوند. کاورینگ کابل مخابراتی جلوی پوسیده شدن این سیم‌های حساس و مهم را می‌گیرد.


بیشتر بخوانید: لوله پلی اتیلن مخابراتی


بعد از آشنایی با لوله پلی اتیلن مخابراتی، از داشتن اینترنت در بیشتر زمان‌ها خوشحال خواهید شد. اینترنتی که زیر دست ما کار می‌کند، به دلیل کاورینگ خیلی مقاومی است که از پلی اتیلن گرفته است.


آشنایی با لوله پلی اتیلن آتش نشانی

فشار آب در لوله‌های آتش نشانی بیشتر از هر روش و لوله دیگری است. پس وقتی که قرار است آتش سوزی یا حریقی خاموش شود، از این لوله استفاده می‌کنیم. قدرت تحمل فشار بالایی که این لوله‌ها دارند، کمک می‌کنند که آب به سرعت و با فشار بالا روی حریق ریخته شود و جلوی انتشار آن را بگیرد.


بیشتر بخوانید: لوله پلی اتیلن آتش نشانی


بسیاری از حریق‌های بزرگ به کمک لوله پلی اتیلن آتش نشانی کنترل می‌شوند. لوله پلی اتیلن کمک می‌کند که آتش سوزی‌ها در سریع‌ترین زمان، مهار و خاموش شوند.


قفس پرورش ماهی

همین ماهی‌های قزل آلا و پرورشی که نوش جان می‌کنید، حاصل استفاده از این لوله هستند. لوله پلی اتیلن  63 میلی متری را دور تا دور قفس پرورش ماهی می‌کشند و ماهی‌ها را درون آن می‌ریزند. استحکام و مقاومت لوله به همراه تورهای ساخته شده از پلی اتیلن، باعث می‌شود که پرورش ماهی کار ساده‌تری نسبت به گذشته باشد.


بیشتر بخوانید: قفس پرورش ماهی


آشنایی با لوله پلی اتیلن در کشاورزی

بیشترین کاربرد این لوله در کشاورزی و دامداری است. بیشتر دام‌ها و گیاهانی که به شهر می‌رسند، از طریق آبرسانی و آبیاری این لوله‌ها رشد کرده اند. بعد از آشنایی با لوله پلی اتیلن و کاربردهای مختلفش، متوجه می‌شویم که سلامت خیلی از میوه‌ها و گوشت‌هایی که می‌خوریم، مدیون آن است.


بیشتر بخوانید: لوله پلی اتیلن کشاورزی


این لوله‌ها، حلال شیمیایی ندارند و هرگز تجزیه نمی‌شوند. گیاهانی که با لوله یا نوار آبیاری، پرورش داده شده اند، بیشترین میزان سلامت را دارند. این لوله جلوی اتلاف آب و مواد معدنی خاک را می‌گیرد و در نتیجه گیاهی که به دست ما می‌رسد، کاملاً طبیعی خواهد بود.


طول عمر لوله پلی اتیلن

طول عمر بالای این لوله باعث می‌شود که در لوله کشی شهری و ساختمانی، کاربرد بالایی داشته باشد. دیگر خبری از نم ساختمان و خرابکاری لوله‌های قدیمی نیست. این لوله‌ها به راحتی نشت نمی‌کنند و فرو نمی‌ریزند. در نتیجه به راحتی در ساختمان قرار می‌گیرند و خیال صاحبان ساختمان را راحت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: طول عمر لوله پلی اتیلن


نظر شما در مورد لوله پلی اتیلن و کاربردهایی که دارد چیست؟ 

تولید محتوای پارس زانوس

پارس زانوس در اینستاگرام

نوشته های مشابه