صرفه جویی در آبیاری, کشاورزی, نوار آبیاری, وبلاگ

میزان آبدهی نوار تیپ آبیاری در سایزهای مختلف 

میزان آبدهی نوار تیپ آبیاری

میزان آبدهی نوار تیپ آبیاری در سایزهای مختلف 

همان طور که در پست‌های دیگر در مورد لوله پلی اتیلن و نوار تیپ صحبت کرده‌ایم، میزان آبدهی نوار تیپ آبیاری وابسته به نوع و تعداد روزنه‌های قرار داده شده روی آن است. اگر نوار تیپ بغل دوخت باشد، روزنه‌های بیشتری دارد و میزان آبدهی آن غیر یکنواخت است. در حالی که نوار تیپ پلاک دار، که قابلیت اتصال درپیر را دارد، میزان آبدهی یکنواختی دارد. برای شناخت و ارزیابی میزان آبدهی نوار تیپ بهتر است که انواع مختلف آن را دوباره بررسی کنیم.


خرید نوار تیپ آبیاری


میزان آبدهی نوار تیپ بغل دوخت 

مدل بغل دوخت که که حالت نوار مسطح دارد، حالت کاملاً منعطفی به خود می‌گیرد. وقتی آب درون این نوار تیپ جریان می‌گیرد، باد می‌کند و آب از طریق روزنه‌های ریز کناری بیرون می‌ریزد. میزان آبدهی نوار تیپ بغل دوخت وابسته به درزهای منظم کناری آن دارد. با این حال، در مسیری زیگزاگ به حرکت در می‌اید و شیارهای منظم را آبیاری می‌کند.

آب در نوار تیپ بغل دوخت خیلی منظم ریخته نمی‌شود، اما پایین بودن میزان آبدهی نوار تیپ بغل دوخت باعث می‌شود که در مناطق خشک، امکان صرفه جویی در آب وجود دارد. این مدل آبیاری برای تمام گیاهان از جمله درختان و بوته‌های دیگر مناسب است. اما میزان آبدهی این نوع نوار تیپ، کمتر از مدل پلاک دار است.


آشنایی با راهنمای خرید لوله پلی اتیلن 


میزان آبدهی نوار تیپ آبیاری


میزان آبدهی نوار تیپ پلاک دار

برای مدل پلاک دار، نقطه قوت‌های زیادی می‌توانیم بگوییم. یکی از آن‌ها، میزان آبدهی منظم و یکنواختی است که در طول مسیر آبیاری ایجاد می‌کند. گیاهان می‌توانند در طول مسیر روزنه‌های منظم کاشته شوند و از میزان آبیاری منظم این نوار تیپ استفاده کنند. هر کدام از نوار تیپ‌ها برای کاری ساخته شده‌اند و میزان ابدهی آنها برای تخمین صرفه جویی در اب، لازم است.


لوله پلی اتیلن آبرسانی و لوله آبیاری پلی اتیلن


پس تا جایی که ممکن است باید بتوانیم میزان آبدهی گیاهان مختلف را با آن اندازه بگیریم. داشتن عددی مناسب برای این کار، می‌تواند در بهبود آبیاری کمک کند. این کمک‌ها می‌توانند به رشد سود نهایی کشاورز و بهبود مراحل کشاورزی کمک کند. نوار تیپ آبیاری مناسب می‌تواند علاقه کشاورز را به مزرعه‌داری و باغداری بالا ببرد. با این نوارهای آبیاری، هر کسی می‌تواند مزرعه داری کند و از فعالیت کشاورزی لذت ببرد. 

تولید محتوای پارس زانوس

پارس زانوس در اینستاگرام

نوشته های مشابه