کاربرد ها, لوله آبیاری, لوله پلی اتیلن چیست, وبلاگ

لوله آبیاری باغ چه مزیت‌هایی دارد و چرا استفاده می‌شود؟

لوله آبیاری باغ پلی اتیلن

هر کشاورز باتجربه و کاربلدی نیاز دارد که از لوله آبیاری باغ برای بهینه سازی مصرف آب و بالا بردن کیفیت محصولاتش استفاده کند. لوله کشی باغ به لوله پلی اتیلن در ابعاد و اندازه‌های مختلف نیاز دارد. لوله آبرسانی وظیفه دارد آب را از منبع ورودی به نزدیکی باغ برساند. برای استفاده از لوله‌های مختلف مثل لوله آبیاری که قطر کمتری دارد و نوارتیپ آبیاری که برای آبیاری قطره ای استفاده می‌شود در آبیاری باغ کاربرد دارند.

توان بالای این لوله‌ها در آبیاری تحت فشار، مقاومت آنها در برابر عوامل خارجی و نداشتن رسوب و نشتی، از ویژگی‌های لوله آبیاری پلی اتیلن است. این ویژگی‌ها کمک می‌کند که هزینه‌های مختلف از جمله نیروی انسانی، مصرف آب و حتی کود مصرفی پایین بیاید. اگر آبیاری به روش درستی انجام شود، نشانه‌هایش را در کوتاه مدت به سرعت نشان می‌دهد. فقط کافی است یکی دو ماه از شروع آبیاری به این روش بگذرد که ارامش و صرفه جویی در هزینه‌ها خودش را نشان بدهد.


صرفه جویی در هزینه‌ها

لوله آبیاری که نوعی لوله پلی اتیلن است، می‌تواند هزینه نیروی انسانی را به طور چشمگیری پایین بیاورد و کمک کند که ابیاری در سریع ترین زمان و با هزینه کمتر انجام شود. با قرار دادن لوله‌ها در جای درست، می‌توان از نیروی انسانی کم کرد و سود تولید محصول را بالا برد. در روش‌های قدیمی،  نیروی انسانی باید در زمان مناسب به تک تک لوله‌ها و ورودی‌های آب سر می‌زد تا آبیاری به طور کامل انجام شود. به غیر از هزینه نیروی انسانی، زمان زیادی می‌برد که چنین کاری به درستی تمام شود.

روان شدن اب روی زمین باعث می‌شد که املاح و کودهای روی خاک شسته شود و بدون رسیدن به گیاه، از مزرعه خارج شود. در روش ابیاری بارانی و قطره ای که با لوله آبیاری و نوارتیپ انجام می‌شود، آب را روی خاک روان نمی‌کنیم و فقط در محل و زمان مناسب آن را به گیاه می‌رسانیم. هزینه کوددهی در این روش تا 90 درصد پایین می‌آید که رقم خیلی چشمگیری است.


انواع مقاومت لوله آبیاری

لوله آبیاری پلی اتیلن  یکی از مقاوم ترین لوله‌ها در برابر شرایط محیطی، گرما و سرما، نشتی و رسوب دادن است. لوله‌های دوجداره پلی اتیلن مقاومت خوبی در برابر سرما و گرما نشان می‌دهند و اگر از اتصالات مناسب استفاده شود، در سرما یخ نمی‌زنند و در گرما تغییر شکل نمی‌دهند. ویژگی اصلی این لوله‌ها خودشان را در سرما نشان می‌دهند. زمانی که دیگر لوله‌ها یخ زده اند، لوله پلی اتیلن سالم و مقاوم است.


مقاومت در برابر سرما و گرما

لوله آبیاری که لوله تک‌جداره به حساب می‌آید، صرفاً انعطاف پذیری بیشتری نسبت به لوله دوجداره دارد. دمای ذوب و انجماد لوله پلی اتیلن به شکلی است که در شرایط محیطی مختلف، شکل خود را حفظ می‌کند. در نتیجه مشکلی برای سیستم آبرسانی و آبیاری پیش  نمی‌آید.


پارگی و جویده شدن

جنس پلی اتیلن برای جوندگان جذابتی ندارد و کاری به این لوله‌ها ندارند. لوله آبیاری پلی  اتیلن در صورت کشیده شدن روی زمین یا عبور از روی سنگ ها، آسیب نمی‌بیند و زخمی نمی‌شود. گرما و سرما و خراشیده شدن  نمی‌تواند باعث شود که این لوله نشتی بدهد. تمام آب درون لوله‌ها در جای درست به گیاهان می‌رسد.

دلیل انتخاب لوله آبیاری باغ

برای یک کشاورز، کم شدن هزینه نیروی انسانی و آبیاری در کنار سلامت لوله‌ها اهمیت زیادی دارد. لوله آبیاری باغ پلی اتیلن تمام این مزایا را دارد. با بهینه کردن سیستم آبیاری، مصرف آب را پایین می‌آورد و در یک سیستم آبیاری مناسب، نیازی به نیروی انسانی دائمی ندارد.

این لوله‌ها با تمام شرایط محیطی سازگاری دارند و می‌توانند به سرعت نصب شوند. به دلیل انعطاف پذیری و اتصالات مناسب و کاربردی، نیازی به جوشکاری و روش‌های قدیمی نیست. به سرعت نصب و اجرا و راه اندازی می‌شوند.

برای خرید به صفحه تماس با ما مراجعه کنید تا اطلاعات لازم برای تهیه این محصولات را به دست بیاورید.

 

تولید محتوای پارس زانوس

پارس زانوس در اینستاگرام

نوشته های مشابه