وبلاگ

قیمت خرید لوله پلی اتیلن | عوامل تاثیرگذار و مهم

قیمت خرید لوله پلی اتیلن

عوامل تاثیرگذار بر قیمت خرید لوله پلی اتیلن 

عوامل موثر بر قیمت خرید لوله پلی اتلین درجه یک

قیمت خرید لوله پلی اتیلن تحت تاثیر عواملی است که می‌تواند خریداران را به اشتباه بیاندازد. به عنوان مثال، وقتی که گرید و استاندارد لوله پلی اتیلن را بررسی نمی‌کنیم، ممکن است به قیمت خرید لوله پلی اتیلن دیگری برسیم که به نظرمان مناسب‌تر است. در حالی که هیچ ارزانی بی حکمت نیست و هیچ لوله بی کیفیتی با قیمت پایین پیدا نمی‌شود. وقتی که قیمت‌های مختلف را بررسی می‌کنیم، متوجه دلایل این تفاوت‌ها می‌شویم و تازه درک می‌کنیم که چرا بعضی لوله‌ها، به نظر قیمت مناسب تری دارند.

گرید لوله پلی اتیلن که با چه کیفیتی و با چه مواد اولیه ای تولید شده است، استانداردهای مورد نیاز برای تولید، میزان تحمل فشار و نوع مواد و خلوص آن‌ها در قیمت نهایی لوله تاثیر گذار هستند. هر کدام از این عوامل تاثیرگذار بر قیمت خرید لوله پلی اتیلن تغییر بکنند، ممکن است قیمت تا حد زیادی کاهش یا افزایش پیدا کند.


راهنمای خرید لوله پلی اتیلن  و قیمت لوله پلی اتیلن


تفاوت گرید و تاثیر بر قیمت خرید لوله پلی اتیلن

کاربرد لوله پلی اتیلن در گرید آن موثر است. مهم ترین گریدهای تولیدی برای لوله پلی اتیلن، گرید PE100, PE80 و PE63 هستند که هر کدام، مصارف خودشان را دارند. به زبان ساده، گرید PE63  که از همه معمولی تر است، برای انتقال آب در دمای پایین طراحی شده است. در حد 63 اتمسفر، فشار را تحمل می‌کند. عددی که بعد از کلمه PE  می‌آید، نشاندهنده میزان فشاری است که تحمل می‌کند.

طول عمر هر کدام از این لوله‌ها، بیشتر از پنجاه سال است و این کیفیت در این مدت زمان باقی می‌ماند. اگر فشار بیش از حد و شرایط سخت محیطی روی آن تاثیری نگذارد، تا هفتاد و پنج سال و حتی صد سال هم عمر می‌کنند. با این لوله‌ها، یک مزرعه، روستا یا محله، تا صد سال بیمه خواهند بود.


لوله پلی اتیلن آبرسانی و لوله آبیاری پلی اتیلن


قیمت خرید لوله پلی اتیلن

تفاوت قیمت خرید لوله پلی اتیلن براساس گرید

با توجه به این که حجم و وزن کالا، دلیلی است که لوله‌های مختلف را خریداری کنید، در انتخاب گرید و میزان فشار دقت کنید. دقیق بودن گرید و دوام و طول عمر آن، با توجه به کاربرد و گرید تعیین می‌شود. بالا رفتن گرید، در بالا رفتن کیفیت و کاهش قیمت، تاثیر مستقیم دارد.

قیمت خرید لوله پلی اتیلن


گرید PE63 پلی اتیلن

کیفیت پایین این لوله پلی اتیلن، باعث شده است که از رده خارج بشود. این لوله ضخامت زیادی دارند و با توجه به این که بین چگالی و حجم، ارتباط معکوس وجود دارد، چگالی پایینی هم دارند. در نتیجه کیفیت پایین و حجم بالا باعث می‌شود که لوله مقرون به صرفه و مناسبی نباشد. به مرور، درخواست‌ها در مورد این گرید کاهش پیدا کرد و در نتیجه تولید کنندگان رغبتی به تولید آن ندارند.


آشنایی با راهنمای خرید لوله پلی اتیلن  و لوله پلی اتیلن چیست؟


گرید PE80 لوله پلی اتیلن

به محض این که تولید کنندگان متوجه شدند می‌توانند چگالی لوله را پایین بیاورند، گریدهای PE80  وارد بازار شد. این لوله‌ها با قیمت پایین تری تولید می‌شدند و در نتیجه بازار را تکان دادند.


گرید PE100 لوله پلی اتیلن

با مرغوب شدن مواد اولیه و کاهش چگالی، این گرید به بازار عرضه شد. ضخامت کمتر و قابلیت تحمل فشار بالاتر باعث شد که از این لوله به عنوان لوله پلی اتیلن آبرسانی و روش‌های دیگر استفاده شود. در نتیجه وقتی از تولید کننده گرید PE80 را درخواست کنید، برای شما لوله پلی اتیلن PE100 را توصیه می‌کنند که در قیمت و کیفیت، به شما کمک کرده باشند.


تاثیر سایز بر قیمت خرید لوله پلی اتیلن

سایزهای لوله پلی اتیلن را بر اساس اینچ تعیین می‌کنند. از 1.2 اینچ شروع می‌شود و به 25 اینچ می‌رسد. با توجه به هزینه تولید سایزهای مختلف و گرید لوله، قیمت خرید لوله پلی اتیلن می‌تواند بالا برود.  در نتیجه وقتی سایز بالاتر برود، در یک گرید ثابت، قیمت افزایش پیدا می‌کند.

افزایش سایز به معنای افزایش حجم و وزن لوله است و روی قیمت نهایی خرید شما تاثیر خودش را می‌گذارد. سایزهای پرکاربرد براساس اینچ، به این ترتیب هستند:

1.2، 3.4، 11.4، 11.2، 2، 21.2، 3، 4، 5، 6، 7، 8، 9، 10، 11، 12، 14، 15، 16، 18، 20 و 25 اینچ

همین سایزها را اگر براساس میلی‌متر بخواهیم به ترتیب بنویسیم، به شکل زیر می‌شوند:

20، 25، 32، 40، 50، 63، 75، 90، 110، 125، 140، 160، 180، 200، 225، 250، 280، 315، 355 و 400 میلی متر

عوامل موثر بر قیمت خرید لوله پلی اتیلن


چند نکته مهم قبل از خرید لوله پلی اتیلن 

حتماً به کیفیت لوله و گریدی که قصد خرید دارید، توجه کافی داشته باشید. لوله‌هایی که با گرید نامناسب تولید می‌شوند، بی دلیل با قیمت بالاتر فروخته خواهند شد. نوع مواد اولیه به کار برده شده در لوله هم اهمیت زیادی در کیفیت نهایی آن دارد. قیمت خرید لوله پلی اتیلن با کیفیت مسلماً بالاتر از لوله ای است که به مرور زمان، کیفیت و خاصیت خود را از دست می‌دهد. به خصوص اگر لوله را برای آبرسانی و آبیاری استفاده می‌کنید، حتماً باید به گرید و کیفیت مواد اولیه دقت کنید.

پایین بودن کیفیت مواد اولیه می‌تواند در کوتاه مدت و به سرعت خودش را نشان بدهد. کیفیت سلامتی آب و نشت نکردن از لوله، دلیلی است که کیفیت مواد اولیه را مهم می‌کند. 


تاثیر کیفیت مواد اولیه بر قیمت خرید لوله پلی اتیلن 

گرید A که شرکت پارس زانوس براساس آن، لوله‌های خود را تولید می‌کند، بالاترین گرید مواد اولیه در بازار است. به این گرید، لوله پلی اتیلن صادراتی هم می‌گویند و کاربرد زیادی در صنعت، کشاورزی، ساختمان سازی، انتقال فاضلاب و حفظ محیط زیست دارد.  خرید این نوع لوله با توجه به کیفیتی که دارد و عدم انتقال بین درون و بیرون لوله و همچنین تجزیه نشدن به رادیکال‌های آزاد، دلیل اهمیت این لوله است. 

گرید‌های بعدی B و C هستند که با کیفیت کمتری تولید می‌شوند. با این حال، گرید B با توجه به قیمت و کیفیتی که دارد، پرکاربردترین مدل لوله هستند. اما این لوله‌ها برای آبرسانی، کشاورزی و دامداری مناسب نخواهند بود.

به همین دلیل، تمرکز پارس زانوس و قیمت خرید لوله پلی اتیلن این شرکت، برای آبرسانی، آبیاری، مسائل بهداشتی، انتقال فاضلاب و… است که بالاترین کیفیت را ارائه می‌دهد.  با گذشت زمان، متوجه اهمیت گرید بالا در لوله پلی اتیلن خواهید شد و انتخاب‌های خودتان را کمی با‌دقت‌تر و حساس‌تر انجام  می‌دهید. 

 

تولید محتوای پارس زانوس

پارس زانوس در اینستاگرام