لوله پلی اتیلن چیست, وبلاگ

درباره لوله پلی اتیلن از زاویه ای دیگر!

درباره لوله پلی اتیلن از زاویه ای دیگر

درباره لوله پلی اتیلن از زاویه ای دیگر!

هر چیزی درباره لوله پلی اتیلن و مزایایش گفته شده است، معمولاً در مورد ویژگی های لوله، اندازه و سایزهای مختلف آنها است. اما دلایل زیادی برای استفاده از این جنس لوله کشی در صنایع مختلف وجود دارد که قبل از فرمول پلی اتیلن و جرم مولکولی و چگالی لوله باید بدانیم. نیاز نیست بدانیم چه طور این لوله ها بیشتر عمر می کنند، فقط کافی است بدانیم تحمل چه فشارهایی را می تواند پشت سر بگذراند و در چه شرایطی می تواند وظیفه اش را انجام بدهد و چرا لوله پلی اتیلن این قدر اهمیت دارد.


لوله پلی اتیلن آبرسانی و لوله آبیاری پلی اتیلن


درباره لوله پلی اتیلن خالص

از این جا به بعد، تمام ویژگی هایی که در مورد لوله پلی اتیلن سبک و سنگین می خوانیم، در مورد لوله هایی است که از پلی اتیلن خالص ساخته شده اند. بعضی از تولید کنندگان برای بهبود کیفیت لوله های دست دوم، انها را با پلیمری به نام گرانول مخلوط می کنند. گرید  چنین لوله هایی پایین است و برای آبرسانی و آبیاری اصلاً مناسب نیستند. تمام صنایعی که از این لوله برای انتقال آب استفاده می کنند، حتماً باید به خلوص لوله توجه کنند.

لوله‌های پلی اتیلن تولید شده در شرکت پارس زانوس، همگی با گرید A و از پلی اتیلن خالص تولید و عرضه می شوند. این لوله‌ها برای کشاورزی، ساختمان سازی، انتقال آب دریا و… به کار می روند.


درباره لوله پلی اتیلن و کاربردهای آن

مشخصاً در تمام صنایعی که با انتقال آب و گاز و حتی سیم کشی و مخابرات سر و کار دارند، کاربرد دارد. این کاربردها در چند دسته بندی بزرگ جا می گیرند. این دسته‌بندی‌ها فقط بخشی از کاربردهای مهم لوله پلی اتیلن هستند. دسته‌بندی‌های بیشتر را در صفحه کاربردهای لوله پلی اتیلن بیشتر توضیح داده‌ایم.

شبکه آب و فاضلاب شهری و روستایی

سلامت در انتقال اب شهری و روستایی، اهمیت زیادی دارد. درصد بالایی از این آب، مصرف آشامیدنی دارند و با سلامت جسمی افراد در ارتباط است. بنابراین باید تمام بدون اضافه شدن الودگی به دست مصرف کنندگان برسد.


آشنایی با راهنمای خرید لوله پلی اتیلن


روش های آبیاری مختلف در کشاورزی

سیستم آبیاری قطره ای با استفاده از انواع نوار تیپ و سیستم های دیگری مانند آبیاری بارانی، سطحی، تحت فشار و… با استفاده از سایزهای مختلف لوله پلی اتیلن طراحی می شوند. تمام این سیستم های مکانیزه به این لوله امکان پذیر هستند. وقتی درباره لوله پلی اتیلن صحبت می‌کنیم، روش های ابیاری را نباید از یاد ببریم. 

انتقال مایعات و فاضلاب صنعتی

پلی اتیلن خورده نمی شود و در مقابل بیشتر حلال ها مقاومت دارد. ساییده نمی شود و در برابر مواد شیمیایی، آسیب ناپذیر است. به همین دلیل برای انتقال فاضلاب صنعتی در بیمارستان ها و آزمایشگاه ها استفاده می شود.

کانال ها در سیستم تهویه

گزینه مناسبی برای هوارسانی و سیستم های تهویه هستند. این لوله‌ها در مقابل تغییر دما مقاوم هستند و دمای هوا و گاز و آب را درون خود تغییر نمی دهند. درباره لوله پلی اتیلن در کشاورزی و دامداری زیاد شنیده ایم. اما وقتی به سیستم تهویه مطبوع هوا می رسیم، خبری از آن نیست. مهم‌ترین گزینه برای بهبود شرایط خانه و هوای داخلی، همین لوله پلی اتیلن است. 

شبکه های گازرسانی شهری و خانگی

مقاومت لوله پلی اتیلن در برابر ساییده شدن، اشعه آفتاب و جویده شدن، باعث شده که بتوان در گازرسانی از آنها استفاده کرد.

سیستم های لایروبی

این لوله ها رسوب نمی‌گیرند و در نتیجه برای لایروبی مناسب هستند. مواد موجود در رودخانه ها و دریاچه ها و… می توانند توسط این لوله ها لایروبی شوند. درباره لوله پلی اتیلن و اتصالاتش، همین قدر بدانیم که به راحتی تجزیه نمی‌شوند و همین نکته، دلیلی است که بتوانیم برای فاضلاب و لایروبی از ان استفاده کنیم. 

درباره کاربردهای بیشتر 

درباره لوله پلی اتیلن و کاربردهای بی‌شماری که دارد، حرف زیاد است. استفاده از این پلیمر به شکل خالص، سلامت موادی را که منتقل می‌کند، نسبت به دیگر پلیمرها بیشتر حفظ می‌کند. بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌‌ها و کارگاه‌ها و کارخانه‌هایی که با فاضلاب‌های صنعتی سر و کار دارند، حتماً باید استفاده از لوله پلی اتیلن را در نظر داشته باشند. مواد معدنی، املاح آب و مواد فاضلابی درون لوله رسوب نمی‌کند و حداقل پنجاه سال، ماندگاری و طول عمر دارد.

تولید محتوای پارس زانوس

پارس زانوس در اینستاگرام

نوشته های مشابه