لوله پلی اتیلن چیست, وبلاگ

راهنمای خرید لوله پلی اتیلن

راهنمای خرید لوله پلی اتیلن

راهنمای خرید لوله پلی اتیلن

راهنمای خرید لوله پلی اتیلن پارس زانوس

ویژگی‌های خاص و متفاوت لوله پلی اتیلن باعث شده که جایگزین لوله‌های چدنی و فولادی بشود. داشتن راهنمای خرید لوله پلی اتیلن اهمیت زیادی پیدا کرده است.  لوله پلی اتیلن با نام اختصاری HDPE از سال 1933 وارد صنعت شده است. پلیمرهای PE برای موارد مختلفی طراحی شده اند و در صنایعی مانند هوارسانی، گازرسانی، مخابرات، آبیاری و آبرسانی، کشاورزی، آتش نشانی، ساختمان سازی و مصارف دیگر به کار بروند.

فشار قابل توجهی را می‌توانند درون خود تحمل کنند، کمتر رسوب می‌کنند و در مقابل شرایط محیطی به خوبی مقاومت دارند. لوله پلی اتیلن آبرسانی و نوار تیپ آبیاری، کمک خیلی بزرگی به کشاورزی و بهینه سازی مصرف آب داشته اند. 

صنایع مختلفی به این لوله‌ها وابسته هستند. اتصالات لوله پلی اتیلن باعث شده که نصب و اجرای آنها هزینه خیلی کمتری داشته باشند و در هر صنعتی از این لوله‌ها استفاده کنند. دلایل کافی برای خرید لوله پلی اتیلن را در این مقاله بررسی می‌کنیم.


راهنمای خرید لوله پلی اتیلن با نوع مصرف 

هر صنعتی می‌تواند از انواع لوله پلی اتیلن برای انتقال آب، فاضلاب، گاز و کابل‌ها استفاده کند، به این شرط که نوع انتقال و روش ان را پید کند. پلی اتیلن به دلیل مقاومتی که دارد می‌تواند حتی آب را در زیر دریا منتقل کند. یا به دلیل قدرت محافظتی که دارد، برای انتقال فاضلاب بدون نشتی به کار می‌رود.

گاز و هوا به راحتی درون آن منتقل می‌شود، زیرا هیچ حفره ای درون آن ایجاد نمی شود. از آن جا که در برابر شرایط محیطی مانند نور خورشید و اسیدها و فشار خاک مقاوم است، برای کاورینگ سیم‌ها نیز استفاده می‌شود.

قبل از این که لوله پلی اتیلن را سفارش بدهید، حتماً باید با مشاوران پارس زانوس در مورد صنعت خود صحبت کنید. این مشاوران به شما در مورد قطر و جنس لوله‌ها و گرید مورد نیاز شما، مشاوره‌های لازم را می‌دهد.


راهنمای خرید لوله پلی اتیلنخرید لوله پلی اتیلن دست دوم 

بعضی از افراد به دنبال خرید لوله دست دوم پلی اتیلن هستند و از این طریق می‌خواهند قیمت تمام شده را پایین بیاورند. در حالی که نمی شود مطمئن بود جنس لوله‌های دست دومی که ارائه می‌شود، مرغوب بوده است یا نه. در نتیجه وقتی لوله دست دوم تهیه می‌کنید، ممکن است لوله نامرغوب از مواد ضایعاتی را خریداری کنید و با توجه به صنعتی که دارید، خطرات و آسیب‌های متفاوتی را تجربه کنید.

خطرات لوله پلی اتیلن گازرسانی می‌تواند بیشتر از دیگر لوله‌ها باشد. به عنوان یک راهنمای خرید لوله پلی اتیلن توصیه می کنیم که از خرید لوله دست دوم بدون مارک و برند و استانداردهای لازم خودداری کنید. لوله خریداری شده باید استانداردهای لازم برای استفاده در آبیاری، آبرسانی و دیگر موارد مصرف را داشته باشد. بدون این استانداردها، قدم از قدم برندارید. 

در ایران برای انواع لوله‌های پلی اتیلن از استاندارد INSO 14427-2 در موسسه استاندارد ملی ایران استفاده می‌کنند. آزمایشگاه‌ها و تولید کننده‌ها از جمله پارس زانوس از این جدول موجود در استاندارد مرجع تبعیت می‌کنند تا لوله پلی اتیلن با گرید A را به مشتریان خود ارائه کنند.


راهنمای خرید لوله پلی اتیلن قبل از اقدام 

در هنگام خرید لوله پلی اتیلن به سطح داخلی آن دقت کنید. داشتن سطح صاف و صیقلی برای لوله و نداشتن هیچ فرورفتگی کوچک و خوردگی، نشاندهنده کیفیت آن است. سطح بیرونی نیز باید یکدست صاف و مات باشد. براق بودن لوله نشانه خوبی برای خرید آن نیست.

  • شناسنامه لوله پلی اتیلن را بررسی کنید. تمام محصولات پارس زانوس از لیبل روی لوله‌ها استفاده می‌کنند که روی لوله درج شده است.
  • مزیت این لوله‌ها در نوع اتصال آنهاست. این لوله‌ها از طریق جوشکاری یا دیگر اتصالات به سادگی متصل می‌شوند. این ویژگی برای پروژه‌های سنگین و بزرگ مانند ساختمان سازی، پل سازی، آبیاری و آبرسانی و… مزیت بزرگی به حساب می‌آید.
  • به راحتی نمی شکنند و تا نمی شوند و در صورتی که آنها را تا کنید، پس از مدتی کوتاه به حالت نیمه گرد در می‌آید. البته لوله‌های ضخیم تر را هرگز نمی شود تا کرد یا شکست.
  • برخی از کارخانه‌ها برای کاهش قیمت از ضایعات مواد پلیمری در کنار مواد پلی اتیلنی استفاده می‌کنند. این کار باعث ایجاد نشتی در لوله‌ها و سختی در اتصال جوشکاری می‌شوند.
  • اگر از لوله‌های درجه دو برای انتقال آب آشامیدنی استفاده شود، ضررهای جبران ناپذیری به سلامتی افراد می‌زند. ترکیبات لوله‌های درجه دو حتی ممکن است از ضایعات بیمارستانی استفاده شده باشد که بیماری‌های زیادی را می‌توانند منتقل کنند.

خرید لوله پلی اتیلن از کارخانه

قبل از خرید لوله پلی اتیلن حتماً باید حواستان به کیفیت لوله‌ها باشد. لوله درجه دو یا دست دوم پلی اتیلن ممکن است از مواد پلیمری دیگر یا ضایعات بیمارستانی در تولید خود استفاده کرده باشد. در نتیجه سلامتی افراد را در حین آبرسانی و آبیاری گیاهان به خطر می‌اندازد. همچنین نشتی در لوله‌های درجه دو به وجود می‌آید که تمام مزیت لوله پلی اتیلن است و قابل معامله نیست.

قبل از خرید، با مشاوران پارس زانوس در تماس باشید:

شماره های تماس:

09353217638 کارشناس فروش مجتبی مردانی – داخلی 202

09305406259 کارشناس فروش مهیار صفخانی – داخلی 203

09356999096 کارشناس فروش مهدی معینی فر – داخلی 201

 

تولید محتوای پارس زانوس

پارس زانوس در اینستاگرام

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “راهنمای خرید لوله پلی اتیلن

نظرات بسته شده است.