لوله آبرسانی, لوله آبیاری, وبلاگ

خرید لوله پلی اتیلن دست دوم کشاورزی با کیفیت

لوله پلی اتیلن دست دوم کشاورزی

خرید لوله پلی اتیلن دست دوم کشاورزی با کیفیت

بالا رفتن قیمت لوله‌ها و مشکلات اقتصادی کارگاه‌ها و تولیدی‌های مختلف، باعث شده که تمایل به خرید لوله پلی اتیلن دست دوم بالا برود. شاید به نظر برسد که خرید باصرفه تری است و می‌شود با هزینه کمتر به خواسته قبلی رسید. این انتخاب می‌تواند در نهایت به ضررهای جبران ناپذیری به ساختار لوله کشی، آبیاری و آبرسانی تبدیل شود. معمولاً این خطرات به مرور خودشان را نشان می‌دهند.

بسیاری از ویژگی‌هایی که در مورد لوله پلی اتیلن گفته می‌شود، در مورد لوله‌های با کیفیت و مرغوب است. خرید لوله پلی اتیلن گرید A که توسط پارس زانوس تولید می‌شود، گزینه مناسبی است که جایگزین خرید لوله دست دوم و بی کیفیت شود. اما چرا خرید لوله دست دوم چه مشکلی دارد؟

با این‌حال، اگر همچنان نیاز به خرید لوله دست دوم کشاورزی با کیفیت دارید، می‌توانید همین الان با مشاوران ما تماس بگیرید:

لوله پلی اتیلن دست دوم کشاورزی

 


مزیت خرید لوله پلی اتیلن دست دوم

قبل از این که وارد بحث خطرات لوله‌های دست دوم بشویم، چندتا از مزیت‌های این کار را بشماریم تا کم لطفی نکرده باشیم. خرید دست دوم اگر به درستی انجام شود، می‌تواند در کوتاه مدت کار آبیاری و کشاورزی را راه بیاندازد. خرید لوله دست دوم با کیفیت به خصوص اگر با برند و نام پارس زانوس باشد، همان کیفیت را با قیمت پایین تر به شما می‌دهد.

طول عمر لوله پلی اتیلن حداقل 50 سال است. در برابر شرایط محیطی مختلف خودش را نگه می‌دارد و حلال‌های شیمیایی کمی دارد و بنابراین در هر جایی که باشد، سالم است. در صورتی که روی زمین کشیده شود یا زیر زمین کاشته شود، خطر نشتی و پارگی ان را تهدید نمی‌کند.

مهم ترین ویژگی لوله پلی اتیلن گرید A در انعطاف پذیری مناسبش نسبت به لوله‌های چدنی و گالوانیزه است که دست دوم بودن برای آنها معنایی ندارد.


آشنایی با راهنمای خرید لوله پلی اتیلن 


خرید لوله دست دوم نامرغوب

شرکت‌هایی پیدا می‌شوند که لوله بی‌کیفیت و نامرغوب را به اسم لوله دست دوم می‌فروشند. معمولاً هم پیش می‌آید که جنس دست دوم را از شخص یا فرد عادی می‌خرید. چنین کسی نمی‌تواند در مورد کیفیت لوله‌ها تضمینی بدهد. چنین لوله ای اگر دارای گرید A نباشد، ویزگی‌های اصلی لوله پلی اتیلن را ندارد. اگر واقعاً دست دوم هم باشد، مرغوب بودن جنس دست اول اهمیت دارد.

بعضی از تولید کنندگان به منظور کاهش قیمت نهایی از کیفیت مواد اولیه می‌زنند. یعنی به جای استفاده از پلی اتیلن مرغوب، از دیگر پلیمرها هم استفاده می‌کنند که این پلیمرها می‌توانند به کاهش کیفیت لوله منجر شوند. این پلیمرها در مقابل نشتی و حلال‌های شیمیایی مقاومت کمتری دارند.


ترکیب شدن با آب

یکی از بزرگترین کاربردهای این لوله‌ها در آبرسانی است. اگر کیفیت لوله پلی اتیلن دست دوم پایین باشد، ممکن است دیگر پلیمرها با آب ترکیب شوند. وارد شدن این ترکیبات به آب می‌تواند به مشکلات گوارشی، سلامتی و حتی ترکیب با گیاهان آبیاری شده منجر شود. این گیاهان شاید آبیاری شده باشند، اما عملاً سمی هستند و می‌توانند به سلامتی افراد آسیب بزنند. اگر از این لوله‌ها برای ساخت قفس پرورش ماهی استفاده کنید، می‌تواند به ماهی‌ها آسیب بزند.


استفاده در انتقال فاضلاب

لوله پلی اتیلن انتقال فاضلاب اگر نشتی داشته باشد، می‌تواند آلودگی را به محیطی منتقل کند که در آن قرار دارد و زیست بوم و اکوسیستم منطقه را به هم بریزد. استفاده از لوله با کیفیت، بدون نشتی و مقاوم برای چنین کاری لازم است. به غیر از نشتی داشتن، می‌تواند باعث رسوب کردن و ایجاد اختلال در انتقال بشود. لوله پلی اتیلن دست دوم بعد از مدتی ممکن است نشتی بدهد و محیط زیست را آلوده کند. 


مشکل اتصالات

ویژگی بزرگ لوله پلی اتیلن در اتصال و نصب آسان است. اگر از لوله با کیفیت پایین یا لوله پلی اتیلن دست دوم استفاده کنید، زحمت نصب و اتصال را چندبرابر می‌کند و بزرگترین مزیتش را از دست می‌دهد. چنین مزیتی در مورد لوله‌های گرید A وجود دارد که باعث اجرای سریع و بدون دردسر می‌شود. لوله پلی اتیلن دست دوم در اتصالات و نصب و اجرا، نصاب را حسابی به دردسر می اندازد. 


موارد مصرف لوله پلی اتیلن دست دوم کشاورزی

مواردی هستند که استفاده از لوله دست دوم در آن اشکالی ندارد. اگر برای سیستم آبیاری و انتقال فاضلاب باشد، امکان استفاده وجود ندارد. هر چه قدر کیفیت لوله در آبرسانی و آبیاری پایین تر باشد، دردسرهای ییشتری ایجاد می‌کند.

برای انتقال کابل و کاورینگ، اگر لوله دست دوم مشکلی نداشته باشد، می‌توان از آن برای انتقال استفاده کرد. نداشتن پارگی و نشتی که باعث ورود آب و خاک و آلودگی به درون لوله شود، اهمیت  دارد.

 

تولید محتوای پارس زانوس

پارس زانوس در اینستاگرام

نوشته های مشابه